Bijna alle vormen van bewegen zijn winst voor je welzijn en gezondheid. Kies een activiteit die bij je past en vooral één die je ook op de langere termijn kunt volhouden. En wílt volhouden! We pikken hier het wandelen er even uit, juist omdat het zo laagdrempelig is, goedkoop (alleen de aanschaf van een paar goede schoenen en eventueel outdoorkleding), veilig en geschikt voor mensen van alle leeftijden en conditieniveaus. En gewoon omdat het zó fijn is om in de natuur te zijn.

Waar het allemaal goed voor is

De voordelen van wandelen voor je fysieke en mentale conditie en gezondheid zijn enorm! Om er maar een paar te noemen:

  • spanningsregulatie (verlaging van je stressniveau)
  • verhoging van je weerstand (immuunsysteem)
  • verlaging van het risico op welvaartsziektes zoals obesitas, diabetes, hart- en vaataandoeningen, hersenaandoeningen
  • verlaging van het risico op botontkalking
  • verbetering van je uithoudingsvermogen
  • verhoging van de stofwisseling (werkt zelfs door ná de wandeling)
  • beter lichaamsbewustzijn
  • paar pondjes gewichtsverlies
  • je gewrichten worden soepeler
  • je spieren worden sterker
  • beter ‘in vorm’ door strakkere spieren
  • betere nachtrust
  • gezondere eetlust
  • wandelen is gunstig voor je geheugen
  • (zon)licht is goed voor de aanmaak van vitamine-D
  • je geniet van de natuur
  • goed voor je stemming
  • je voelt je zelfverzekerder
  • je tankt inspiratie en energie
  • je voelt je fit en vitaal

Bewegen is een echte krachtpatser in het veld van de natuurlijke hulpbronnen die je tot je beschikking hebt. En zeker ook een goede teamplayer als het gaat om het verminderen van je hartkloppingen.

Deze website is in ontwikkeling. De teksten zijn nog niet compleet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *