Bijna alle vormen van bewegen zijn winst voor je welzijn en gezondheid. We pikken hier het wandelen er even uit, juist omdat het zo laagdrempelig is, goed vol te houden, goedkoop (alleen de aanschaf van een paar goede schoenen en eventueel outdoorkleding), veilig en geschikt voor mensen van alle leeftijden en conditieniveaus. En gewoon omdat het zó fijn is om in de natuur te zijn.

Waar wandelen allemaal goed voor is

De voordelen van wandelen voor je fysieke en mentale conditie en gezondheid zijn enorm! Om er maar een paar te noemen:

  • spanningsregulatie (verlaging van je stressniveau)
  • beter lichaamsbewustzijn
  • verhoging van je weerstand (immuunsysteem)
  • verlaging van het risico op welvaartsziektes zoals obesitas, diabetes, hart- en vaataandoeningen, hersenaandoeningen
  • verlaging van het risico op botontkalking
  • verbetering van je uithoudingsvermogen
  • verhoging van de stofwisseling (werkt zelfs door ná de wandeling)
  • paar pondjes gewichtsverlies
  • je gewrichten worden soepeler
  • je spieren worden sterker
  • beter ‘in vorm’ door strakkere spieren
  • betere nachtrust
  • gezondere eetlust
  • wandelen is gunstig voor je geheugen
  • (zon)licht is goed voor de aanmaak van vitamine-D
  • je geniet van de natuur
  • goed voor je stemming
  • je voelt je zelfverzekerder
  • je tankt inspiratie en energie
  • je voelt je fit en vitaal

Wil je wel maar dóe je het niet?

Bewegen is een echte krachtpatser in het veld van de natuurlijke hulpbronnen. En zeker ook een goede teamplayer als het gaat om het verminderen van je hartkloppingen. Slim om met beide handen – en voeten – aan te pakken!

Wil jij ook meer bewegen maar komt het er steeds niet van? Het lukt wél als je een stok achter de deur hebt! Ik wil met alle liefde en plezier die stok voor je zijn 😉

Kijk in de agenda voor de themawandelingen en doe jezelf een groot plezier: meld je aan. Je bent van harte welkom!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.